<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- generator="FeedCreator 1.7.2" -->
<rss version="2.0">
	<channel>
		<title>MALAYSIA  PATUT LAYAN PENDATANG  CINA, INDIA SEPERTI  DI INDONESIA DAN THAILAND </title>
		<description>Comments for MALAYSIA  PATUT LAYAN PENDATANG  CINA, INDIA SEPERTI  DI INDONESIA DAN THAILAND  at http://yazidothman.com , comment 1 to 25 out of 20 comments</description>
		<link>http://yazidothman.com</link>
		<lastBuildDate>Wed, 08 Feb 2012 08:56:19 +0100</lastBuildDate>
		<generator>FeedCreator 1.7.2</generator>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-317</link>
			<description>Malaysia ni hak org asli, so diam-diam je lah... jgn nak mengada dan perasan bagus... - Malaysian People</description>
			<pubDate>Wed, 12 May 2010 08:34:12 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-305</link>
			<description>Bumi ini milik Allah,setiap manusia,setiap benda yang hidup semuanya milik Allah semata2,korang cina ke india ke melayu ke sama sahaja,rezeki cina,rezeki india rezeki kristian,masing2 semuanya dari pada Allah tak kiralah dimana sahaja hambanya ada,semua keturunan adam a.s,tapi itulah manusia yang menggilakkan hak dunia sampai lupa pada maha pencipta,tak payah nak bersuara sapa datang dulu,yang penting ingat asal usul kita,1 hari nanti ketika kita berkumpul(cina,india,melayu) dipadang mahsyar nanti boleh ke korang bersuara tentang asal usul ini?mesti tak bolehkan?dan siapa yang berani nak bersuara?mulut dikunci ketika itu,ingatlah semuanya milik Allah,jihadlah kerana agama,bukan kerana isu bangsa. . .lebih baik kita berdiam daripada bersengketa,kerana mulut badan binasa,nabi muhammad s.a.w pun berpesan pada umatnya kita sebagai orang islam wajib menghormati dengan agama/bangsa lain,saya harap isu ini tidak dibangkitkan lagi,always thinking positif - biskut</description>
			<pubDate>Sun, 28 Mar 2010 16:02:59 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-263</link>
			<description>Yang lepas jangan diungkit lagila, satukan rakyat negara kita di bawah slogan keramat PM kita 1 Malaysia, fikir ke depan agar negara kita terus aman dan makmur. - wawi</description>
			<pubDate>Sun, 07 Feb 2010 14:49:44 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-262</link>
			<description>Ala sudah-sudahla tu, kita kan bangsa Malaysia, taka payah nak perkauman sangat, sejarah dah tak boleh diundur lagi. - wawi</description>
			<pubDate>Sun, 07 Feb 2010 14:46:54 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-251</link>
			<description>Aku sokong 95% artikel ni.. Cuma aku nak tambah sikit untuk para pengomen artikel ini.. Pada pendapat aku lah kan, korang sume orang melayu tak payah lah susah-susah lagi menyusahkan untuk meng'explain'kan apa2 kat non-malay mahupun mengutuk mereka kerana tu sume kerja sia-sia... Mereka takkan faham dan kalau faham pun mereka takkan mahu terima, samalah macam mana korang tak boleh terima apa yang dorang cakap... Lagi-lagilah bangsa mereka lebih kaya dan berjaya di malaysia ni berbanding dengan korang bangsa melayu yang selalu layu, so jangan haraplah dorang nak rendahkan diri kat bangsa korang untuk terima cakap korang.. Kalau korang ditempat dorang pun korang akan buat benda yang sama, pertahankan hak walaupun  korang takda hak.. Bagi akulahkan, pokok pangkalnya pada diri korang jugak.. Masalah ni berpunca dari orang melayu sendiri dan orang melayu jugaklah patut selesaikan kalau korang taknak ia berterusan sampailah dorang pulak yang menjadi tuan di malaysia suatu masa nanti macam di singapura.. Kesilapan pertama yang dilakukan oleh pemimpin melayu selepas merdeka yang diketuai oleh tunku abd rahman ialah apabila mereka tidak mahu atau terlupa untuk me'melayu'kan non-malay ni seperti yang dilakukan di Thailand dan Indonesia.. Sekiranya ini dilakuakan aku percaya masalah ni takkan berlaku secara ketara malah masalah perkauman juga dapat kurangkan atau diatasi.. Ini ditambah lagi dengan bangsa melayu yang serba lemah dan keterbelakang jika dibandingkan dgn kaum lain di malaysia terutama bangsa cina.. Selain itu bangsa melayu sendiri berpecah dengan umno-pas nya, kaum tua-kaum muda nya lah dan pelbagai lagi perpecahan.. Lebih parah apabila bangsa melayu juga lah yang mendahului senarai tertinggi kes dadah,rogol, mat rempit, perceraian, anak luar nikah dan pelbagai lagi masalah masyarakat. Inilah yang menyebabkan bangsa bukan melayu pandang rendah kat orang melayu dan berani mencabar dan bersikap biadap terhadap orang melayu.. Dalam bidang perniagaan, melayu sama melayu berdengki, pantang tengok orang lain maju, nak tikam belakang..Ini berbeza dengan orang cina yang saling membantu dalam perniagaan.. Selain itu orang melayu kurang berdaya saing dan selalu mengharap kerajaan je. Lebih sedih ada pulak idea bodoh yang dilakukan oleh pemimpin melayu sendiri apabila menggunakan bahasa inggeris dalam pengajaran matematik dan sains.. Memang jika dilihat, idea ninampak baik tetapi jika dikaji dari aspek implikasi jangka panjang, ia tidak lebih dari menguntungkan bangsa lain malah menyebabkan masalah perkauman lebih besar kerana bahasa melayu dipandang rendah... Sebenarnya banyak lagi masalah orang melayu ni yang aku nak utarakan disini yang menjadi punca orang bukan melayu  berani mencabar orang melayu... Sekiranya orang melayu menjadi bangsa yang dikagumi dalam pelbagai bidang, tentu bangsa bukan melayu tidak berani untuk mencabar orang melayu.. jadi bagi menyelesaikan masalah ini, orang melayu perlu berbalik semula kepada Al-Quran dan Sunnah kerana jawapan bagi segala masalah ini ada dalam Al-Quran dan Sunnah.. Salah satu jawapannya yang ada dalam Al-Quran ialah dalam surah At-Talaq ayat 2 dan 3, ertinya &quot;Dan barang siapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia menjadikan jalan keluar baginya. Dan DIA mendatangkan rezeki kepadanya dari jalan yang tidak disangka-sangka. Dan siapa yang berserah diri sepenuhnya (bertawakal)kepada Allah, maka ia berada dalam jaminanNYA (dicukupkan keperluannya oleh ALLAH). Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNYA, dan sesungguhnya Allah menjadikan setiap sesuatu ada ukurannya..&quot;. Sebenarnya banyak lagi jawapan bagi penyelesaian ini dalam Al-Quran dan Sunnah, carilah sendiri.. pokok pangkalnya orang Melayu wajib kembali kepada Al-Quran dan Sunnah.. Jangan sesekali menombor duakan Islam dan terlalu taksub dengan bangsa.. :P - Hang Jebat Moden</description>
			<pubDate>Sun, 03 Jan 2010 13:00:51 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-242</link>
			<description>tak guna korang jelaskan pd kaum minoriti ni diorg takkan  phm dan takkan berusaha untuk memahami sbb diorg mmg tak ada adab. korang tengok karpal dan lim tu, pd Sultan dan pd SPBYDP AGUNG pun diorg tak ada hormat pdhal negara kita adalah negara beraja yg berdaulat, alah samalah dgn Israel yg mendakwa Baitulmakdis hak mereka
 - sang nila</description>
			<pubDate>Thu, 17 Dec 2009 07:27:43 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-218</link>
			<description>kepulauan dan semenanjung ini adalah kepulauan dan semenanjung di mana orang-orang melayu tinggal dan ziarah menziarahi antara satu dengan lain dan bila pekenan pada satu-satu tempat di dalam ruanglikup kepulauan dan semenanjung ini maka mereka akan tinggal di persekitaran itu dan di situlah mereka terus berkembang dan melahirkan samada satu bandar, tamaddun dan sebagainya. sebab itu tanah semenanjung ini dipanggil &quot;Tanah Melayu&quot; berdasarkan terma umum bangsa yang wujud di Nusantara ini. Tetapi malangnya orang-orang Melayu ini tidak tahu menjaga tanah tumpah darah mereka (iaitu yang berada dalam ruanglikup Semenanjung ini dan seluruh kepulauannya). Mereka berpecah belah dan tidak mampu menghalang kedatangan Portugis, Belanda dan Inggeris dan sehingga hari ini masih tidak mampu untuk menghalau kaum-kaum pendatang yang kian hari kian menguasai dan memecahbelahkan mereka. - nsgaga</description>
			<pubDate>Tue, 10 Nov 2009 02:52:03 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-210</link>
			<description>saya amat bersetuju dgn apa yg artikel diatas ketengah kan dan saya harap ramai org (terutama org cina dan india) dapat memahami dan cuba fikirkan sedalam mungkin apa hak sebenar mereka dan apa tujuan mereka ditanah melayu ini..

kita sudah lama merdeka.. selama 52 tahun sudah kita merdeka tapi apa yg kita dapat lihat dan rasa sebagai tanah yg merdeka ? ape perubahan yang kita nampak dianatara semua rakyat berbilang kaum di malaysia ini ? 100% tepat apa yg telah dibentangkan oleh yazid othman diamana jikalau kita lihat apa yg berlaku di indonesia dan di thailand dan mengaplikasikannya sama seperti ditanah melayu ini, sudah lama bangsa2 generasi sekarang lebih mengenal erti bahawa apa erti sebenar menjadi rakyat malaysia dan semangat nasionalistik itu sememangnya ada dalam setiap rakyat di malaysia ini..

kalau di realitinya, ramai orang cina, india di malaysia ini kufur nikmat yg telah diberikan kepada mereka ini semnjak merdeka lg.. mempersoalkan tentang agama, bahasa dan institusi raja di malaysia ini.. sebenrnya tidak salah malah tepat apa yg telah dilakukan oleh tunku abdul rahman semasa merdeka dahulu diamana setiap mereka (pendatang) diberi taraf kewarganegaraan tetapi dimana silapnya kita ialah proses mengasimilisasikan pendatang2 ini sepanjang proses mereka berada di malaysia ini.. selama 52 tahun merdeka dan apa yg kita nmpk di sekeliling kita ? sekitar kita ? org cina megah mengunakkan bahasa nya, menampal poster2, banner dan papan tanda dlm bahasanya.. org india terpekik terlolong berrckp walaupun kawan nya berada disebelahnya... semua senario ini masih lagi ada malah kita dapat lihat senario sebegini tiap2 hari..

secara jujur sya cakap sebenarnya saya tidak ada secebis pun sifat perkauman tetapi keadaan sekarang yg telah membuatkan saya menjadi prejudis dan membenci bangsa lain.. kegiatan harian saya membolehkan sya selalu berinteraksi dengan kaum2 lain dan dari situ saya dapat lihat dan sekaligus membuat konklusi iaitu kaum2 lain ini sepatutnya disekolahkan lg dalam erti kata lain mereka ini patut diberi tunjuk ajar dengan cara lembut ataupun selayaknya keras..

memang benar ade segelintir kaum cina dan india di malaysia ini pandai berbudi bahasa dan pandai memainkan peranan mereka sebijaknya di tanah org tapi kebanyakan mereka juga tidak pandai malah lagi berlagak di tanah org.. org2 sebegitu lah yng sepatutnya disekolahkan lagi..

konsep 1malaysia yg telah di implementasikan oleh perdana menteri kita sekarang ini ada betulnya tapi jikalau kita lihat isi kandungan nya, byk yg boleh kita setuju beramai2 tapi ada juga kelemahannya..

bagi saya, cadangan saya (mgkn sama dengan cadagan org2 lain), ialah menggugurkan sekolah2 vernakular (jenis2) dan jadikan semua sekolah di malaysia ini sebagai sekolah kebangsaan dimana bahasa melayu sebagai bahasa pengantar dari sekolah rendah hingga ke sekolah menengah.. pihak2 kerajaan dan swasta juga seharusnya mengamalkan konsep yang sama dimana bahasa melayu dijadikan bahasa pengantar sma ada formal atau informal.. bak kata pepatah melayu &quot;melentur buluh biar dari rebungnya&quot;, dari kecil kita sepatutnya mengimplementasikan konsep ini insyallah anak2 kita yg akan datang akan lebih teguh, utuh dan semangat bila ditanya soalan.. apakah bangsamu ? saya ialah anak malaysia...

itulah sedikit luahan hati saya dan jikalau ada yg terasa dengan apa yg saya tulis, maafkan tapi cuba fikir dari perspektif seorang nasionalis dan pencinta tanah air..

ayam serama dipamer tuannya
di sangkar atau di rebannya
hilang lah hak hilang lah kuasa
jikalau diri lupa perananya..
 - myanmahani</description>
			<pubDate>Sat, 17 Oct 2009 10:26:53 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-207</link>
			<description>Melayu itu pendatang?

Kalau melayu itu pendatang kenapa negara ini dinamakan malaysia, atau sebelum ini tanah melayu?

Apek kulup &amp; macha todi yang mengangggap melayu itu pendatang sebenarnya buta sejarah, cuba menafikan sejarah..atau memang secara semulajadinya bodoh lagi bebal...

Bangsa bebal sebegini menganggap sejarah malaysia bermula hanya setelah mencapai kemerdekaan

Rasanya kaum cina &amp; india (kecuali baba nyonya &amp; chetti) takkan wujud di negara ini jika penjajah barat tidak datang menjajah tanah melayu dan merampas hak pentadbiran dari raja2 melayu...

Jadi pada panndanga saya, selain bangunan bersejarah seperti Kota A Famosa, Sandhurst, Bangunan Sultan Abdul Samad dan lain2 produk tingggalan penjajah, apakata kerajaan Malaysia menyenaraikan satu lagi produk tinggalan penjajah; bangsa cina dan india

 - Yayan</description>
			<pubDate>Wed, 23 Sep 2009 14:39:45 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-205</link>
			<description>Rakyat Malaysia? Apa itu rakyat Malaysia?

Kenapa orang Cina masih tidak fasih berbahasa kebangsaan? Apa bezanya mereka dari Cina dari China?

Jikalau seseorang memberitahu anda bahawa dia telah menetap di Perancis selama 10 tahun, tetapi masih tidak pandai bertutur bahasa Perancis, kemungkinan orang itu adalah orang yang gila, bodoh atau menipu.

Sudah berapa lama orang Cina tinggal ditanah ini?

Orang Cina yang baik dan mengasimilasikan diri perlu dilindungi.

Cina yang kurang ajar dan menentang konsep bahawa negara ini berteraskan Melayu perlu dihantar semula ke negara China.

Alhamdulillah. Kita telah melihat ramai rumpun Melayu dari Kepulauan Melayu datang berhijrah ke tanah ini. Melayu akan membentuk lebih 80% dari bilangan penduduk, insyaallah.

Ini tidak salah bukan? Bukankah Singapura mengajar lebih ramai penduduk Cina luar supaya datang ke Singapura?

Kuat Melayu, kuatlah Islam di tanah air kita yang tercinta ini. Lemah Melayu, lemahlah Islam seperti mana yang terjadi di Patani dan Singapura. - tengku_a</description>
			<pubDate>Mon, 21 Sep 2009 03:31:10 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-183</link>
			<description>apa yg kau merepek ni labu... - wmmy</description>
			<pubDate>Sat, 15 Aug 2009 09:11:40 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-166</link>
			<description>Tentang hak saya malas nak komen, tapi..........TAK PAYAH NAK CERITA PASAL BANGSA MALAYSIA KALAU TAK TAHU &amp; FASIH BERBAHASA MALAYSIA/MELAYU. Mertabatkan bahasa Melayu dengan meWAJIBkan penggunaan bahasa Melayu diseluruh Jabatan-Jabatan Kerajaan diseluruh Malaysia termasuk Sabah &amp; Sarawak. Semua surat menyurat, dokumen, seminar, mesyuarat dan lain-lain yang berkaitan dengan kerajaan, badan berkanun, 'Government Link Company' MESTI menggunakan bahasa Melayu. Iklan2 di TV terutama TV1, TV2, TV3, NTV7 dan lain2, temuramah2 dll &amp; papan tanda iklan di seluruh Malaysia MESTI lah menggunakan bahasa Melayu juga.

Tak payah nak pertikaikan di mana asalnya orang Melayu. Kepulauan Melayu merangkumi Selatan Thailand, Selatan Filipina, seluruh Borneo &amp; Semenanjung Tanah Melayu &amp; sebahgaian besar Indonesia. Orang Melayu adalah penghuni asal (termasuk orang Asli) di KEPULAUAN MELAYU....so, orang Melayu ada hak untuk menetap dan menjadi peribumi di mana2 kepulauan MELAYU seperti di atas. Inggeris lah yang memecahbelahkan persaudaraan yang sekian lama terjalin di negara2 orang Melayu di kepulauan Melayu.

Bagi memertabatkan bahasa Melayu. Penggunaan bahasa Melayu perlulah dihapuskan terus (kecuali pembelajaran matapelajaran bahasa melayu) dari sistem pendidikan rendah, menengah &amp; universiti demi kebaikan orang Melayu sendiri. Dengan penghapusan penggunaan bahasa Melayu dan penggunaan bahasa Inggeris secara menyeluruh, orang Melayu akan lebih mahir berbahasa Inggeris dan dapat bersaing tanpa takut2 dengan bangsa lain (tahukah kita kenapa orang Melayu dipandang rendah oleh bangsa2 lain di Malaysia? Salah satu dan sebab utamanya adalah orang2 Melayu tidak fasih berbahasa Inggeris!). Walaupun demikian, bahasa Melayu MESTI digunapakai seperti yang saya sebutkan sebelum ini di jabatan2 kerajaan. orang Melayu tidak akan ada masalah untuk berkomunikasi atau menulis di dalam bahasa Melayu sekiranya berurusan dengan jabatan kerajaan kerana telah biasa berkomunikasi di rumah tetapi ia akan menjadi masalah kepada bangsa lain. Maka, apabila bangsa2 lain mempunyai masalah untuk berkomunikasi dan menulis di dalam bahasa Melayu sekiranya berurusan dengan kerajaan, akan tumbuhlah macam cendawan selepas hujan kelas2 &amp; sekolah2 bahasa Melayu menggantikan 'British Council' dan lain2 sekolah bahasa Inggeris, dan akan bertambah lah pendapatan cikgu bahasa Melayu. 

Jurang pergaulan antara bangsa Melayu, Cina &amp; India yang amat ketara sekarang ini disebabkan bangsa Cina &amp; India lebih suka berkomunikasi di dalam bahasa Inggeris, manakala orang2 Melayu pula tidak mahir berbahasa Inggeris akan lebih rapat. Ini disebabkan bangsa2 lain akan cuba bergaul dengan lebih rapat dengan orang Melayu untuk mereka lebih fasih berkomunikasi di dalam bahasa Melayu.

Pada masa itu, orang2 Melayu yang sudah fasih berbahasa Inggeris disebabkan penggunaan bahasa inggeris secara menyeluruh di sekolah &amp; universiti, dan fasih berbahasa Melayu disebabkan oleh penggunaan secara menyeluruh di rumah akan lebih berpeluang untuk mempelajari lain-lain bahasa pula.

Akhir sekali........siapa yang untung? Orang2 Melayu juga............ - Zainol Mohd Ali</description>
			<pubDate>Wed, 24 Jun 2009 04:10:57 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-151</link>
			<description>truth hurts...

kepada semua warganegara Malaysia etnik China dan India...anda harus faham sejarah...tak semua orang Melayu di semenanjung Tanah Melayu or Malaya berasal daripada Indonesia..hanya segelintir sahaja......Anda mesti faham hakikat ini...
Kalau anda tidak tahu, Tanah Melayu merangkumi, Patani, Narathiwat, Songkla dan Yala di Thailand...anda yang tidak tahu dan tidak pandai sejarah, tolong betulkan fakta, fikir dahulu baru bercakap. Jangan jadi macam tin kosong. Berbunyi tetapi hampas.

Kaum China yang datang dengan sendiri hanyalah (mungkin zaman lain pun ada, tapi jumlahnya sangat sedikit) pada zaman Kesultanan Melayu Melaka. Kaum ini yang membentuk kaum cina Baba dan Nyonya di Melaka. 
Kaum China yang selebihnya di'angkut' oleh British ke Malaya bermula pada tahun 1890. Perlu diingat, kalau mereka ini tidak susah berada di negara sendiri, sudah tentu mereka tidak akan meninggalkan negara mereka. Oleh sebab susah dan kemiskinan yang melampaulah, mereka tinggalkan negara China dan menerima tawaran British untuk mencari rezeki di Malaya.

Hal yang sama juga terjadi kepada kaum India. 

Malaysia maju atau tidak bukan bergantung kepada kepada kaum Cina, itu tidak menjadi masalah kepada kaum Melayu. Walaupun negara ini mungkin mundur, tetapi kaum asal sekurang-kurangnya tidak perlu berhadapan dengan kaum pendatang yang menuntut yang bukan-bukan sehingga tidak masuk akal. Kaum Melayu menerima kewarganegaraan kaum cina dan india tanpa ragu-ragu cuma bersyarat. Syarat ini disebabkan kaum Melayu iaitu kaum asal telah lama ditindas dan dijajah oleh penjajah dan apabila hendak merdeka, mereka terpaksa pula berhadapan dengan kaum pendatang China dan India. Inilah sebab mengapa mereka meletak kan kontrak sosial, untuk membangunkan semula kaum Melayu yang telah lama ditindas sehingga beratus-ratus tahun lamanya. Seperti juga negara nenek moyang anda yang dijajah dan ditidas, anda mungkin tidak mengalaminya kerana datuk nenek anda telah lari meninggalkan negara asal anda. Orang Melayu? Tidak. Mereka mempertahankan negara mereka ketitisan darah yang terakhir. Tidak seperti datuk nenek kaum cina dan india yang lari atau setuju diangkut oleh British.
Orang Melayu pada masa itu, masih mampu makan dan minum di negara mereka sendiri iaitu Malaya. Tidak kebuluran seperti di China dan India.

Perlu di ingat, walaupun ketiga-tiga kaum utama ini yang bersama-sama menuntut kemerdekaan, kaum yang manakah rasa-rasanya yang semangatnya lebih berkobar-kobar untuk merdeka? Sudah tentulah kaum yang beratus tahun ditindas. Nenek moyang mereka dijajah dan ditindas, oleh sebab itu, WITH or WITHOUT the Chinese and Indians during that time, the Malays would still proceed with the independence as they were the ones who had felt it truly and Malaya was their country.

Jadi jangan lah terlalu mengangap sumbangan anda terlalu besar sehingga anda boleh meminta apa2 dariada kerajaan. Untuk menjadi warganegara, anda harus memikul tanggungjawab anda sebagai warganegara. Apa tanggungjawab anda? Selidik and fahami sendiri. - Phoenixchoco</description>
			<pubDate>Tue, 26 May 2009 07:53:40 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-147</link>
			<description>kalau nak sama rata hapuskan sekolah cina dan india di Malaysia ni dan hanya sekolah kebangsaan saja yang dibenarkan takdak lagi sekolah yang berunsurkan kaum2 tertentu. Penggunaan bhs cina dan tamil dlm drama2 tempatan cina n india jugak harus dihapuskan hanya menggunakan bahasa melayu atau bhs inggeris sahaja. Kalau bangsa cina n india sanggup korbankan bahasa ibunda mereka dan sekolah kaum mereka aku sanggup bg hak yg sama rata dlm semua bidang. - cocotin</description>
			<pubDate>Fri, 15 May 2009 09:19:36 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-146</link>
			<description>Ada cina ngan india atau takde sama saja bagi aku . Diorang bawa masalah ke negara mana saja yang diorang tumpang kat seluruh dunia ni. Kalau nak bahagia lebih baik kaum cina n india ni balik duduk dengan bangsa sendiri tapi tk mungkin diorg akan balik sebab negara sendiri pun rakyatnya merempat dan terlampau padat sampai sanggup berhijrah ke negara  lain dengan gempa bumi, kemiskinan, kebuluran dan macam2 lagi itu sebab diorg sanggup bertahan nak duduk negara kita. Negara Malaysia ni banyak sumber kekayaannya oleh itu jgn sekali2 kita bagi kat bangsa pendatang ni. - cocotin</description>
			<pubDate>Fri, 15 May 2009 09:10:45 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-135</link>
			<description>KEBENARAN ITU MEMANG PAHIT....

KEPADA SEMUA PENDATANG...SEDARLAH ANDA TAK MUNGKIN HIDUP DENGAN AMAN SENTOSA DI TEMPAT ASING LAIN SELAIN DI TANAH MELAYU INI (SKRG MALAYSIA. JADI PANDAI2 LER BAWAK DIRI AGAR SEMUA ORANG KAT M'SIA NI HIDUP AMAN DAMAI.... ORANG MELAYU DI MALAYSIA NI JAUH LEBIH BAIK DARI ORANG LAIN DI NEGARA LUAR SANA...   - diah</description>
			<pubDate>Mon, 27 Apr 2009 03:06:01 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-121</link>
			<description>saya sangat tertarik membaca artikel ini. malah saya juga bersetuju dengan pandangan saudara terhadap Prof. Teo. pada saya, dia sangat memahami Melayu dan boleh disifatkan lebih Melayu dari Melayu. saya sendiri sebagai pelajar PPBKKM yang mengenali beliau sangat mengagumi dan menghormati beliau. saya juga berpendapat bahawa sekiranya semua bangsa cina dan india seperti beliau, masalah seperti Hindraf tidak akan berlaku. walau bagaimanapun, saya tidak menyifatkan bangsa cina dan india adalah pendatang. kita tidak boleh menyifatkan mereka sebagai pendatang 100% kerana generasi kini bukan lagi merantau, mereka merupakan rakyat malaysia dan lahir di malaysia... - amine</description>
			<pubDate>Wed, 18 Mar 2009 08:24:12 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-75</link>
			<description>Kebenaran itu pahit.

Mmmg benar, kaum cina dan india adalah pendatang. Mereka amat beruntung duduk di Malaysia dan menikmati kemakmuran hasil bumi ini. Orang-orang Melayu telah memberikan ruang untuk mereka hidup dengan selesa dan aman jika dibandingkan layanan dengan bangsa cina di Indonesia. 

Sedarlah, jangan meminta peha setelah diberi betis. Fahami sejarah, dan anda akan kenal diri anda. - Steven</description>
			<pubDate>Sun, 28 Sep 2008 01:11:39 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-73</link>
			<description>chinese is &quot;pendatang&quot;! thats the fact.  Don't say without chinese this Tanah Melayu cannot develop? I think the statement is totally wrong. The chinese should be thankful because this Tanah Melayu people or to be direct, the Malays allow them to live happily.

Bloody chinese! Most of them is swindle, bank robbers, along, and before they were KOMUNIS! - .........................</description>
			<pubDate>Tue, 16 Sep 2008 10:23:04 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://yazidothman.com/content/view/30/12/#comment-72</link>
			<description>orang cine ngan india nih pendatang? padahal melayu gak yg pendatang dari indon.. orang indon pon nak ckp besar kat malaysia? 

malaysia nih milik malaysian(cine melayu india... lain2 kaum)...ko jangan suke2 pecah belah kaum lain..

kebodohan telah ditunjuk padamu bile ko bercakap tentang melayu,cine,india ,tentang siape pendatang, siape tuan...tuan yang betul2 , yang paling asal tuh.. orang hutan... ko pham tak? moyang kite datang sini dan develop tempat nih... bangga kite sekarang sbb kite anak Malaysia...bukan anak melayu/cine/india... - otakygsempit</description>
			<pubDate>Mon, 15 Sep 2008 15:42:48 +0100</pubDate>
		</item>
	</channel>
</rss>

